woensdag 18 november 2015

Een droom?

Hallo lieve lezers,
 
Wat gaat de tijd toch altijd snel aan het einde van het jaar, vinden jullie dat ook niet?
Me vorige natraject bijeenkomst is alweer een paar week geleden en de volgende staat alweer bijna voor de deur. Hoog tijd voor een berichtje dus! 

Het gaat op dit moment prima met me, ja niet per definitie goed want dan zou ik alleen mezelf voor de gek houden.
De laatste tijd had ik wat last van lage bloedsuikers voornamelijk als ik het druk heb.  Advies gekregen om toch te beginnen met brood of havermout in de ochtend.  Nou zijn dit twee dingen waar ik niet van hou en dus mochten crackers ook als er maar veel toevoegingen inzitten dus bijv.  Volkoren crackers ect.
Dit gaat nu al een stuk beter, maar ik mis de vertrouwde rijstwafels toch ook wel die voelde niet zo zwaar op de maag in de ochtend. Eens moet je van iets afstappen en dit gaat vast ook wel wennen al moet ik eerlijk zeggen dat de rijstwafels nog wel verschijnen op de vrije dagen dan heb ik ook eigenlijk nooit last van suikerdipjes.... Tjah dan gebruik (lees: verspil) ik ook niet zoveel energie.

Verder is gelukkig het maagzuur een stuk minder geworden. Klinkt gek maar ik las wat meer eetmomentjes in. 1 zie ik dat op de weegschaal dat het weer keurige grafiekjes oplevert en 2 ik voel me een stuk beter erbij. Gaat dat laatste er niet vooral om? Als ik me goed voel komt de rest ook wel.
Daarnaast heb ik er soms ook wel last van in bed eerder moest ik dan direct uit bed naar het toilet, maar kwam er bij toeval achter als ik op de andere zij ga liggen het langzaam aan dan verdwijnt. Nou dat is toch een veel betere oplossing, dan blijft de slokdarm enz tenminste rustig.
Dus al met al gaat het dus prima met me! 

De weegschaal en ik zijn daarnaast nog dikke vriendjes ondanks ik ook wel aankom en weer dubbel afval. Tjah je zou er moedeloos van worden en dat werd ik ook... Vooral de eerste keer wat is er gebeurt, nee het zal toch niet, is het mislukt? Allemaal vragen die in je hoofd opkomen waar bij je denkt dit was het we gaan weer terug naar af.
De onzekerheid sloeg toen wel even toe, maar week erna viel ik weer keurig af om die week daarna weer aan te komen...
Hopeloos en dan maar de grafiek beter bekijken het ziet er allemaal nog keurig uit en uitrekenen vanaf de operatie hoeveel je gemiddeld per week afvalt en dan zie je gelukkig dat het allemaal nog prima verloopt.
En daarnaast hoor je dan ook wel in je omgeving wat verander je! Ja de cm's gaan natuurlijk gelukkig wel door en dan zijn alle onzekerheden plots weer de deur uit. Klinkt gek maar het is wel zo. Geeft de weegschaal wat kilos in de + aan dan kijk ik erna noteer het en ga weer verder.
Dat het goed gaat werd ook bij het natraject vertelt. Ik heb daar natuurlijk ook  nog steeds een weegmoment en een meetmoment. En in een maand tijd 2kg eraf en 5cm! Vooral die cm's gaan lekker, ik kan niet geloven dat er steeds minder van mij over blijft..  Gelukkig heb je daar de foto's voor. 

Verder merk ik soms wel door de weinig ruimte in de buik dat de darmen hun plekje moeten hervinden vooral met bukken of draaien op bed voel ik het soms net alsof ze even in de knel zitten. De steken zijn inmiddels weg, maar dit voelt ook niet altijd prettig. Gelukkig duurt dit altijd maar even. Zoals de doktersassistente zei bij het con je gaat wel van het 1 naar het ander.
Waarop ik zei klopt, maar als dit alles is dan gaan we gewoon zo verder en zie ik het over een jaar wel. Soms vergeet ik dat het nog geen jaar geleden is dan moet ik er zelf ook wel eens op gewezen worden haha

27 oktober was mijn vorige natraject moment die bestond dit keer uit een gesprek met de diëtist en beweging.
Met de diëtiste hebben we allerlei producten vergeleken. Producten waarbij word beweerd dat er minder suiker in zit, maar zoals de diëtiste zei minder suiker, maar wat zit er dan wel in? Of minder vet? Ze vervangen het niet met lucht want meestal blijft het gewicht hetzelfde. Dus nee niet klakkeloos oo fie kreten afgaan maar in de supermarkt verschillende producten vergelijken voor je iets meeneemt. Of ik nou direct in de supermarkt alles zou controle denk ik niet, maar het woordje light hoeft dus niet te betekenen dat het beter is.
Met als tip als je een keer wat lekkers wilt neem dan de gewone variant meestal verschilt het niet zo heel veel en als je, je gewoon aan de porties houd is er niks aan de hand.
Daarna gingen we sporten en dit was ook tevens de laatste keer. Jammer want ik vond het eigenlijk best leuk! Haha
Die dag stond er weer yoga op het programma..  Eerst weer de ontspanningsoefening (vorige blog ;) ) en daarna vreemde poses uithalen.
Of te wel bomen enz na doen..  En daar deed ik een beetje teveel mijn best voor met als gevolg volgende dag spierpijn en een nek die vast zat.. Oeps! De vorige keer kon ik toen nog wel handballen, maar helaas kon dit nu echt niet. Een onverwachte beweging en het trok door het hele lichaam. Nou dan is het masr weer een geluk dat we geen beweging meer hebben daar dat we niet weer in de knoop raken hahaha

En toen was er een half jaar om..  Heel bizar dat het zo snel kan gaan. Zo begin je een jaar geleden op 13 oktober 2014 met alle gesprekken in het ziekenhuis en start je traject en een jaar later ben je al geopereerd en ben je tevens bezig met je natraject...
Ik kan het soms niet geloven dat het allemaal zo snel is gegaan dat ik soms hrt gevoel heb droom ik dit nu? Maar het is geen droom het is een waar nieuw leven! Net alsof je opnieuw geboren bent...
Dit betekende ook voor het eerst weer bloedprikken. Ik ben benieuwd wat de uitslagen zijn. Ik zal vast niet goedgekeurd worden, maar dat zien we dan wel weer..  Eerst maar afwachten en eind van de maand bellen voor de uitslag.

Verder was het jaar al beter, maar het word alleen maar beter!
Vorige week kreeg ik te horen dat ik een keus moest maken op mijn werk in welke pool ik wilde blijven. Ik werk op verschillende afdelingen binnen het ziekenhuis, maar op twee afdelingen word ik regelmatig ingezet. Daar waar ik beide met plezier werk de dagbehandeling oogheelkunde & de kraamafdeling. Nou moest ik eigenlijk gewoon keihard tussen deze twee voornamelijk een keuze maken. De dagbehandeling blijft in de volwassenpool en de kraamafdeling gaat naar de kinderpool ivm zieke pasgeborene.  Keuze die ik binnen een dag moest maken en wel overwogen besloten voor de kinderpool mede omdat daar mijn hart meer ligt. Op de dagbehandeling had ik ook regelmatig wel kinderen en dat vond ik toch altijd hrt leukst. Toch vond ik het wat moeilijker om te zeggen bij de dagbehandeling dat ik niet meer daar kan werken. Ik heb het er super naar mijn zin gehad en hoopte eigenlijk dat ik het er nog bij kon blijven doen, maar helaas kon dit niet.
Ik wil mijn collega's van daar dan ook via deze weg nogmaals super bedanken! Bedankt voor al jullie informatie en collegialiteit tijdens mijn werkzaamheden bij jullie! Ik vond het reuze gezellig en ook bedankt voor jullie steun en belangstelling rond de operatie en mijn herstel daarna & ook de leuke kookworkshop met jullie zal ik niet vergeten! We zien elkaar vast geregeld nog wel eens in de wandelgangen ect.

Daarnaast vandaag ook een gesprek gehad over vaste uren.
Per 1januari 2016 mogen er geen 0urencontracten meer uitgegeven worden (hoge uitzonderingen daar gelaten) en mag je op je huidige contract uren claimen als je meer dan 12 maanden in dienst bent. Dat houdt in de duur van het contract wijzigt niet, maar wel krijg je dan vast uren met bijhorende voordelen en minder leuke voordelen haha.
De uren worden over de afgelopen 12 maanden berekent dit betekent voor mij:
28 uur per week vast!
Ik ben zo super blij toch een beetje meer zekerheid en meer rust, want ik krijg ook vakantiedagen en ik plande nu alles zo strak dat ik net zoveel werkte als in maanden zonder vakantie. Dus nu extra genieten van vakanties ;)
Zoveel goede dingen in 1 jaar! Wie had dat ooit kunnen bedenken de operatie was al een hoogtepunt, maar het word alleen maar beter!
Nou lieve lezers, hier laat ik het bij tot de volgende keer. 


Liefs Mandy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten