zondag 3 mei 2015

Frustaties maar bovenal veel probeersels

Hallo lieve mensen,

Een beetje koningsdag goed door gekomen? De tv uitzending ik heb ik maar even gekeken ik miste toch al gauw de oud hollandse wandeltochtjes, maar goed het moest een keer een nieuw jasje krijgen, maar of dit het goede jasje is.. haha gelukkig verschillen meningen hierover!
Ook al zit ik in mijn vloeibare periode ik heb heerlijk ouderwets van een tompouce genoten en nee niet de koek maar wel het fondant en het spul er tussen en o wat was dat goddelijk.. tjah ik begin smaken steeds meer te waarderen helemaal, omdat dat echt moet tijdens z'n vloeibare periode.
Is het makkelijk vol te houden? Ja, maar leuk is anders.......... de eerste week was makkelijk vol te houden, maar daarna komt toch meer en meer het besef dat je dit nog 2 weken moet volhouden (nu dus nog 1 week)  en ik dus niet alles door de blender ga gooien! Want zeg nou zelf een haring? Nee, heb je ooit een dierentuin programma gezien met gepureerd vis.. wel te verstaan met alles er nog op en aan maar stel je voor dat je alleen de haring al zou gaan pureren.. jakkiebah mij niet gezien die staat op het lijstje om te eten als ik weer iets vast mag eten! Ik kan me nu al verheugen op a.s. zondag dan gaan we voor Moederdag chinees halen en mag ik eindelijk vast voedsel eten! En wel te verstaan normaal eten en niet denken bij elk hapje okee dit moet zo fijn gemalen worden dat je al zat wordt van het kauwen......
Ja lieve mensen ik zit niet stil en probeer natuurlijk wel gewoon te genieten nu van mijn eten nog 1 week te gaan we gaan ervoor:
Hier wat tips voor mensen die ook nog het vloeibare dieet nog door moeten, nee het is niet altijd even een gezonde keuze maar dit zal straks hierna veel minder of niet gebruikt worden, maar er moet wel smaak aanzitten en 4 of 5 hapjes ervan dan zit ik vol kan ik je vertellen....
Gebakken aardappels: Pureren met een beetje mayo + frites kruiden!
Kip: Met kip-kerrie saus pureren of zoetzure saus
Sla: Wordt bijna een groente smoothie.. dus die drink je zo op Sla met tomaat (beetje zout+peper erop), komkommer & slasaus. (en ipv slasaus kun je ook appelmoes doen of iets anders yoghurt dressing ect wees creatief)
Visstickes met ravigottesaus, zoetzure saus met gehaktballetjes van mora.
En verder waar ik versteld van stond en waar ik 2 dagen van heb gegeten is taco's vooral het gehakt met de saus was zeer lekker en ja 1 taco er doorheen gepurreerd, tomaat er door, komkommer erdoor en pureren maar.
Ik krijg duidelijk mijn voorkeur qua eten op dit moment, maar voornamelijk de gouden tip is breng het goed op smaak met kruiden of sausjes... want anders is het een ware straf om het te eten in principe kun je alles pureren, maar de smaken verdwijnen soms als sneeuw voor de zon.
Overdag eet ik wisselend griesmeel of brinta als ontbijt en als lunch of tomatencremé soep of champignonsoep van unox.. echt de gewone groente soep vond ik niet lekker.
1 er mag dus geen vermicelli in want dat wordt anders lijm... en 2 ooit dat vlees als kleine korrels opgegeten in een bouillon nou nee niet mijn favoriet.
Verder ben ik de 2e week ben ik ook zachte dingen gaan proberen wat zo fijn gepureerd is als je het nog maar in je mond hebt kroepoek smelt weg, zacht gekookt eitje en om toch een beetje variatie erin te houden. En verder mijn favoriet huzarensalade gepureerd.
En verder wat ik vaak tussendoor doe is fruit smoothies maken met alleen maar fruit en wat zuivel of wat appelsap/jus d orange heerlijk, ik kan er steeds meer aan wennen dat je verschillende soorten fruit door elkaar kan husselen. 
Al met al lijkt het makkelijk vol te houden, maar ik verlang toch wel echt naar het kauwen.
Vandaag een druk dagje gehad gezellig met mijn vader en zusje naar een handbalwedstrijd geweest van oranje dit keer de heren normaal ga ik naar de dames, maar naar wat overhalen dat ik dit een keer moest gezien hebben toch maar mee.. nou ik vind de dames toch leuker om naar te kijken qua spel qua verschijning is het bij de heren natuurlijk leuker ;) ;) ;)
Tjah nee ik heb niet gepureerd eten meegenomen in een bakje ik heb gezellig meegegeten bij de burgerking en ik kan je vertellen wat was dat goddelijk en nu denk je huh maar je moest vloeibaar heb je het laten pureren het antwoord is Nee er mankeert me niks aan mijn tanden.....  Ik had een jr whopper king deal wat bestaat uit een kleine hamburger met een klein zakje friet + drinken met prik.
Zoals sommige weten of al dan niet ik mag dus geen prik hebben ja in een kleine hoeveelheid af en toe, maar in mijn vloeibare periode waag ik me er sowieso niet aan en ik mis het nog totaal niet.
Nou een klein hamburger heb ik ontleed tot 1 kant van het broodje met de rest tot zover in kleine hapjes opgegeten en voor ik het doorslikte wel 1000x voor me gevoel erop gekauwt tot het net als gepureerd eten eruit zag ik heb het natuurlijk niet laten controleren dat zou te onsmakelijk zijn ;) in totaal nog een paar inimienie frietjes erbij gezocht en ik was vol hartstikke vol.... ik was zo verbaasd want moet je na gaan dat je normaal wel 2 normale whoppers op kan! En lekker goedkoop want je hebt zn deal al voor 3euro dus als je eens ongezond wilt doen dan kan het nog goedkoop.  Nou ik kan er niet om heen me maag is zeker weten verkleind als ik het nog niet geloofde ;) ;)
Wat ik wel merk is dat je veel meer met het eten bezig bent dus meer waardeert, want je kan dus maar heel weinig op dus je moet er extra van genieten.
Toen ik daarna met mijn vader en zusje in de auto zat was ik toch wel bezorgd, want ik had natuurlijk wel heel goed gekauwd en verder dan dat het heeel fijn was kon ik ook niet.... maar toch stelde ik de vraag kan mijn maag nog open scheuren.. ik was daarna toch wel veelste bang dat de nietjes eruit zouden vliegen.. maar dat was ook niet gebeurd met de vloeibare dus waarom zou dat wel met dit zijn. Tjah, waar een mens zich wel niet druk om kan maken als je toch weer iets anders gaat proberen.
En voor mensen commentaar willen gaan geven je bent niet wijs of wat dan ook je mag het uiten, maar weet ook dat ik daar niet altijd op zit te wachten! Ik ben van de week aardig sjaggie geweest, omdat bij alles wat ik op facebook zet ik altijd wel iets lees dat ik denk van over wie hebben we het nou het is mijn eigen lichaam. En ik krijg bijna het gevoel dat ik bij alles wat ik schrijf of voel eerst moet nadenken over wat zullen anderen dan wel niet zeggen zal ik het toch maar weer verwijderen. Misschien maak ik andere keuzes als anderen en ga ik iets sneller dan anderen of gaat het anders dan anderen geen mens is gelijk en het zal ook niet allemaal bij iedereen gelijk gaan...... gelukkig maar...
Tjah, als je, je aangesproken voelt sorry! Maar ik weet ook dat dit bij het traject hoort dat niet iedereen het met mij eens zal zijn op welke manier ik het aanpak en deze blog is om te uiten hoe ik het meemaak en zo maak ik dit mee..... ;)
Over naar het verder blog verslag... :)
Op de terug weg was ik toch wel aardig kapot en merkte ik dat het toch allemaal wel heel veel was op 1 dag.. ik kon me vader en zusje amper bijhouden met het lopen ik loop zeg maar op 5km/pu en me zusje en vader voor mijn gevoel wel 20km/pu. Ik sjokte er in elk geval, maar wat achteraan was toch wat vermoeid van de auto rit naar Almere... haha
Op terug weg lag ik dan ook bijna te slapen, maar me lichaam was wel moe maar me hoofd nog lange na niet.. Thuis aangekomen was ik ook wel weer de oude en heb ik de wedstrijd FC groningen - PEC Zwolle gekeken. Nee ik ben totaal geen voetbalfan maar dit moest ik toch even meemaken en wat een klasse de beker is mee naar huis!! :) :)
Nu zit ik dan eindelijk boven heerlijk rustig op bed met wat pijn in de buik vooral op de streek waar de wondjes zitten over beter gezegd bijna de littekens (waar overigens de huisarts zeeeeer over te spreken was) dus toch een teken dat ik teveel heb gedaan lekker uitrusten nu dus.
Ik kon het alleen niet laten om nog even snel een blog berichtje te typen, want er zijn nu toch echt al 2 week weer om! En wauwww wat een geweldig nieuws, want eindelijk mogen die vervelende kousen weer uit in het begin vond ik het niet erg.. maar op ten duur zaten ze te wijd, zakte ze nog meer af, weer ophijsen.... vandaag voor de lange autorit sowieso nog even aan gelaten, maar nu zeg ik ze toch echt gedag!!!
Nou lieve mensen een fijne week gewenst.. ojaa het belangrijkste de weegschaal -1,3kg iets minder als vorige week maar ik mag niet klagen nu ik weer wat begin te eten ;)

 Liefs Mandy


P. S.: Verschillende reacties op me blog gehad ook vanuit andere richtingen en niet iedereen is het even eens met de keuzes door dit blog en of ik niet bang ben om te dumpen. Het antwoord is Nee, met een sleeve is de kans vrijwel klein dat dit gebeurt en ik heb het tijdens de pre al meegemaakt en weet dat ik van een glas prik of heeel veel suikers dit wel kan verwachten tuurlijk kan het een keer gebeuren maar dat wil niet zeggen dat dit altijd op hetzelfde is :)  Wees gerust mensen ik heb het boekje voor naar het vloeibare bijna in me kop zitten om gezonde keuzes te maken voor zover dit nog niet bekend was vanuit de dietist en als jullie denken dat ik weer terug wil naar het begin waar ik begon heb je het mis. Dit is nog maar het vloeibare de echte weg moet nog komen en het te blijven volhouden terug naar het pre dieet menu zeg maar. iedereen maakt andere keuzes wat ik al zei geen mens is gelijk! Tips en adviezen kun je geven maar de grond in trappen is een andere kant van het verhaal :) want anders zou ik dit niet moeten plaatsen als ik er niet tegen kon :) 


2 opmerkingen:

  1. Ik ben een van de mensen die commentaar levert. En dat doe ik omdat ik me betrokken voel. En dan iets lees waarbij/waarvan ik denk: meid, wat n risico neem je! Dat is bezorgdheid, niet om je af te kraken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bezorgdheid vind ik ook niet erg dat begrijp ik heel goed. Gelukkig heb ik ook me vader als voorbeeld dus ik weet wat ik in grote lijnen kan verwachten. En ik zie mezelf ook zeker niet als het perfecte voorbeeld deze week, maar ik maak er wat van in me vloeibare periode met misschien niet de slimste keuzes voor iedereen! ;)

      Verwijderen